خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/20 - 10:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
بنایی تشریح کرد

مولفه‌های شکل‌گیری مجلس مقتدر؛ از تقوای سیاسی تا استکبار ستیزی

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس استکبارستیزی، مومن و جهادی بودن و همچنین کارآمدی را از ویژگی های یک نماینده انقلابی توصیف کرد.

حمید بنایی در گفت‌ وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ ملت، درباره ویژگی‌های مجلس مقتدر گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب طی روزهای اخیر تاکید کردند مجلس انقلابی، مجلسی کارآمد و کارگشا برای نظام خواهد بود، در واقع مجلسی که حرفی برای گفتن داشته و بتواند در نتیجه عملکرد خود گرهی از مشکلات مردم بگشاید.



نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی از دیگر ویژگی های مجلس انقلابی را استکبارستیزی خواند و ادامه داد: مجلس مقتدر در مقابل استکبار و ایادی منطقه ای آنها با اقتدار ایستادگی کرده و از هیچ تهدید و ارعابی واهمه نخواهد داشت بلکه به پشتوانه ملت انقلابی با هر آنچه در توان برای تامین حقوق حقه ملت ایران در عرصه بین الملل تلاش خواهد کرد.



وی با بیان اینکه مجلس مقتدر در هماهنگی با سایر قوا همت خود را بر رفع تنگناهای مردم قرار می‌دهد، تاکید کرد: مجلس باید به جای تمرکز بر مقصر جلوه دادن دولت در بروز مشکلات، راهکارها برای عبور از مشکلات را از منظر تخصصی و کارشناسی ارائه کند، البته نظارت بر عملکرد دولت در اجرای درست قوانین از دیگر ویژگی های مجلس با اقتدار خواهد بود.



این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری تصویب قوانین موثر در حوزه اشتغال و کسب و کار در مجلس دهم، تصریح کرد: مجلس آینده باید با نظارت کامل بر عملکرد دولت، پیگیر اجرای قوانینی باشد که رافع مشکلات مردم است.



بنایی تسهیل کار مجلس را از دیگر مولفه‌های ضروری برای شکل گیری مجلس موثر بر شمرد و گفت: اصلاح قوانین، تنقیح و ساده سازی قوانین هم از موضوعاتی است که می تواند به شکل گیری مجلسی مقتدر کمک کند زیرا به طور قطع قوانین موثر و مقتدر به اقتدار مجلس کمک خواهد کرد.



عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی شاخصه هایی همچون مومن بودن، جهادی بودن و کارآمدی را از دیگر ویژگی های مجلس تاثیرگذار برشمرد و تاکید کرد: البته مجلس مقتدر نیازمند نمایندگانی است که تقوای سیاسی داشته باشند، نمایندگانی که بعد از ورود به مجلس بر اساس قسمی که یادکردند تسویه حساب و جناح بندی سیاسی را کنار گذاشته و تمام دغدغه‌ آنها رفع مشکلات کلان کشور باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 295251
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار